Jak dbać o przyrodę? 21.04
Wiemy już, jak ważne są dla nas drzewa i rośliny. Zastanawialiście się także wczoraj, jak należy zachowywać się, by zasłużyć na miano Strażnika Przyrody. Dziś porozmawiamy o oszczędzaniu energii elektrycznej oraz zajmiemy się kodowaniem. Wiemy, że lubicie zabawy badawcze, dlatego też proponujemy kilka prostych doświadczeń z powietrzem.Zajęcia dydaktyczne cz. I:
1. "Co mamy na prąd?" - wymieńcie urządzenia w waszych domach, które działają dzięki prądowi elektrycznemu.
Podzielcie nazwy tych urządzeń na sylaby i podajcie pierwszą głoskę każdego wyrazu.
2. "Nie taki prąd straszny" - zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego o źródłach prądu elektrycznego i o sposobach oszczędzania prądu.
https://www.youtube.com/watch?v=LmpLrMs44VQ
3. Omówcie z dziećmi powyżej zaproponowany film. Pomogą Wam w tym pytania:
- Skąd bierze się prąd w gniazdku elektrycznym?
- Pod jaką postacią prąd elektryczny występuje w przyrodzie i czy jest dla nas niebezpieczny?
- W jaki sposób wytwarza się prąd ekologiczny?
- Dlaczego warto oszczędzać energię elektryczną?
- W jaki sposób możemy na co dzień oszczędzać energię ?
- Czy wiecie, jak nazywa się ten znak?
- Czy dzieci mogą korzystać z urządzeń elektrycznych?
4. Zabawa ruchowa "Włączona - wyłączona" .
Wyobraźcie sobie, że Wasza "energia" działa na prąd. Kiedy gra muzyka - to dzięki prądowi - tańczycie do piosenki, kiedy muzyka się zatrzyma - nie ma prądu - zastygacie w bezruchu.
Piosenka do zabawy: https://www.youtube.com/watch?v=uJBvuP8jEzs
5. Kodowanie - zachęcam do rozwiązania zadań - kodowanie przedmiotów.
Matematyka to nie tylko liczenie, to także ćwiczenia na logiczne myślenie. W załącznikach znajdziecie karty pracy, których rozwiązanie wymaga logicznego myślenia. Zamieszczam także prawidłowe rozwiązanie zadań.
-karta pracy nr 1 - należy "połączyć" odpady z prawidłowym koszem - wpiszcie przy odpowiednim śmietniku, na jakim polu znajduje się pasujący do niego śmieć, np. do żółtego pojemnika wrzucamy plastik i puszki, więc plastikowa butelka jest np. na polu 1a, a puszka na 3b.
-karta pracy nr 2 - należy sprawdzić, czy dobrze zostały "posegregowane" śmieci. Przeanalizujcie zakodowaną drogę do śmietnika i poprawcie ewentualne błędy.
Miłego dnia
Pani Monika :)
Zajęcia dydaktyczne cz. II:
Wiecie już, skąd bierze się prąd w naszych domach i jakie są ekologiczne sposoby pozyskiwania prądu. Jedym z nich jest siła wiatru, dlatego proponuję dzisiaj kilka zadań badawczych z powietrzem.
- eksperyment "Jak znaleźć powietrze?
https://www.youtube.com/watch?v=Xgcf_IbiVjU
https://www.youtube.com/watch?v=2-NU0LrDDIA
Jeśli macie ochotę dalej eksperymetować polecam 6 najlepszych eksperymetów dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=NyOhE-uYAvQ
Proponuję Wam także wspaniałą zabawę na koordynację wzrokowo-ruchową z wykorzystaniem worków na śmieci, w których należy "umieścić" powietrze :)
https://www.facebook.com/Estimulacion.babystars/videos/198653881427509/?v=198653881427509
DLA CHĘTNYCH - w załączniku znajdziecie magiczne zadanie - połączcie kropki i powiedzcie, jaki znak otrzymaliście. Pokolorujcie go we właściwych kolorach.
Kochane Żyrafki, mamy nadzieję, że po dzisiejszych zajęciach będziecie oszczędzały prąd w Waszych domach, pilnujcie też pozostałych domowników, by również oszczędzali energię elektryczną :)
Milego dnia
Pani Jadzia :)
PS: Przypominamy, że w razie jakichkolwiek wątpliwości lub pytań możecie się Państwo z nami kontaktować od poniedziałku do piątku z panią Jadzią w godz. 9.00 - 11.00, z panią Moniką w godz. 11.00 - 13.00
-telefonicznie (numery naszych telefonów zostały podane na grupie dla rodziców na messengerze),
-mailowo: monika_k87@wp.pl jx2@interia.eu,
-poprzez messenger
Załączniki:
- znak uwaga nie dotykać.pdf
- 94134351_912652409198697_6669976389829001216_n.jpg
- 93888728_635711100343122_5959515990784999424_n.jpg
- kodowanie.pdf
- kodowanie 2.pdf